Thursday, March 25, 2010

Hamletmachine von H. Müller - Regie: D. Gotscheff, Am DT, Berlin Premier 8 Sept 2007

Vot see oli küll raske pähkel mulle närida.

Nüüd koju jõudes lugesin ka läbi inglise keelse tõlke sellest. Väga ilus, kuigi väga keeruline.

Abimees "wiki" andmetel on antud teose puhul tegemist järgmisega:

Hamletmachine (in german, Die Hamletmaschine) is a postmodernist drama by German playwright and theatre director Heiner Müller. Written in 1977, the play is loosely based on Hamlet by William Shakespeare. The play originated in relation to a translation of Shakespeare's Hamlet that Müller undertook. Some critics claim the play problematizes the role of intellectuals during the East German Communism area, others argue that the play should be understood in relation to wider post-modern concepts. Characteristic of the play is that it is not centred around a conventional plot, but partially connects through sequences of monologues, where the protagonist leaves his role and reflects on being actor.

Kui alustada lõpust, et millest ma aru sain - no vot sellest ma küll aru ei saanud. Jah, kuna tükk oli ainult tekstipõhine, siis miski tekstist minuni ei jõudnud.

Aga enamat siin kirjutada tundub lihtsalt nii tobe. Mul on kahju ja piinlik, et ma nii rumal olen. Ma võin tahta palju tahan, aga minu võimetel on piirid. Mitte, et see tänane lagi oleks olnud, aga no.. mai teagi. Kas mul hakkab hale või pigem häbi enda pärast? Rohkem seda viimast vist. Palju asju mida oleks võinud: saksa keelt keskkoolis rohkem õppida ja rohkem raamatuid võiks alati lugeda ning eeltööd võiks alati kõige kohta enam teha.. Aga tead ju mis selle oleksiga on? Oleks oleks aknast välja kukkunud kui poleks poleks teda kinni püüdnud.

Kolm pilti tänastest näitlejatest: esimesel siis härra lavastaja isiklikult. Teisel vene verd näitlejatar Valerie Tscheplanowa. Ja viimasel siis kord juba siin lehekülgedel mainitud näitleja, Alexander Khuon (keda võib DT laval näha tervelt üheksas erinevas lavastuses!!)

Ma ei jaksa rohkem. Pää paks nigu hobuse perse.
iDaa

1 comment:

  1. Oioi! Kuidas te ennast väljendate, noor neiu! Millal tuled, musi?
    Ja KALLID ka!

    ReplyDelete